Whitepaper: Hoe houdt afstandsonderwijs de studenten in de ban?
Het einde van een heel bijzonder 2020 is in zicht. COVID-19 heeft op grote schaal huisgehouden en het onderwijslandschap een nieuw gezicht gegeven. In rap tempo kreeg het blended onderwijs vorm. Hierbij is afstandsonderwijs sterk vertegenwoordigd. Scholen toonden innovatiekracht en docenten legden grote flexibiliteit aan de dag. Techniek en didactiek hebben elkaar voorgoed gevonden. De prestatie die is neergezet verdient een diepe buiging. Chapeau! Nu het afstandsonderwijs een duurzaam karakter krijgt, is het tijd om stil te staan bij de beleving en behoeftes van studenten. Hoe ervaren zij het COVID-19-onderwijs en wat hebben zij nodig om hun studie als zinvol te ervaren en gemotiveerd te blijven?
L&D Talents collega Geke van Nieuwenhoven heeft de afgelopen weken onderzoek gedaan naar het onderwijs in deze nieuwe online werkelijkheid. Ze schreef de Whitepaper 'Hoe houdt afstandsonderwijs de studenten in de ban?' Daarin geeft zij ook 8 tips voor waarde(n)vol afstandsonderwijs. We delen onze kennis graag met je en hopen dat het je inspireert en helpt om praktische en concrete stappen te zetten in deze nieuwe wereld.