L&D Talents en het thema: Gamen & Leren
In de wereld van Learning & Development wordt game-based learning steeds vaker toegepast in leeroplossingen voor onderwijskundige vraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan Duolingo of Kahoot. L&D Talents heeft zich verdiept in wat game-based learning is, wanneer het (impactvol) kan worden ingezet en met welke elementen rekening moeten worden gehouden bij de ontwikkeling.
Categorieën
Een game bestaat uit verschillende elementen. Op basis van deze elementen kunnen games worden ingedeeld in de volgende categorieën:
- games;
- serious games;
- gamification;
- nudging en;
- vrij spel.
Waarom gaming?
De categorieën serious games en gamification zijn gericht op het leerproces en nudging op gedragsverandering. Deze drie categorieën zijn geschikt om in te zetten voor een leeroplossing. Het inzetten van game-based learning als leeroplossing zorgt voor meer motivatie bij de lerende, het sluit aan bij verschillende leervoorkeuren, is zeer effectief voor specifieke doelgroepen en draagt bij aan teambuilding.
L&D Talents is van mening dat game-based learning als instrument goed ingezet kan worden bij leervraagstukken om de hierboven genoemde redenen.
Wij denken graag met u mee over mogelijkheden voor game-based learning binnen uw organisatie en helpen graag met het ontwerpen van deze leeroplossing.
Benieuwd hoe game-based-learning binnen uw bedrijf kan worden ingezet? Neem dan gerust contact op via office@ldtalents.nl.
Overzicht themagroepen