icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search icon-chevron-process icon-skills icon-knowledge icon-kite icon-education icon-languages icon-tools icon-experience icon-coffee-cup
Werken bij Leadership Talents

Astrid Scholten

Interim-Manager

Goed onderwijs voor iedereen omdat leren zo leuk kan zijn, daar zet ik mij graag voor in! Ik ben opgeleid als Toegepast Onderwijskundige en heb in mijn loopbaan een brede kijk op onderwijs(systemen) en opleidingen ontwikkeld. Leidinggeven aan onderwijskwaliteit is een rode draad in mijn loopbaan waarbij ik oog heb voor het pedagogisch en didactische klimaat als ook aspecten in de randvoorwaardelijke sfeer. Daarnaast heb ik ruime ervaring met (het leiding gegeven aan) praktijkgericht onderzoek. Ik heb ervaren hoe de driehoek praktijk-onderzoek-onderwijs voor mooie innovaties kan zorgen en een impuls kan geven aan leven-lang-ontwikkelen. Ik heb ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van onderwijs- en onderzoeksaccrditaties. Ik ben organisatie en cultuursensitief. Ik ben pragmatisch en weet lange termijn doelstellingen te verbinden aan het hier en nu.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op!

Werkervaring

Mei 2024-oktober 2024 mboRijnland – waarnemend teamleider OnderwijsServiceCentrum (OSC)

Integraal verantwoordelijk voor twee teams van het OSC op locatie Lammenschans. Het OSC is verantwoordelijke voor de tweedelijnsbegeleiding van studenten. in de teams zitten de verzuimmedewerkers (die in contact staan met leerplichtambtenaren) en de adviseurs die de begeleiding op maat bieden. Er is een transitie gaande van individuele begeleiding naar groepsbegeleiding (voor studenten en docenten). Onderhouden van contacten met externe partners in de regio verbonden aan VSV-projecten (voortijdig schoolverlaten).

Augustus 2017-april 2024 Hogeschool Leiden – directeur van de faculteit Sociaal Werk & Toegepaste Psychologie

Integraal verantwoordelijk voor de faculteit, bestaande uit: een bachelor opleiding Toegepaste Psychologie (vt en du). bachelor opleiding Sociaal Werk (vt), bachelor opleiding Sociaal Werk- Jeugd in Onderwijs (5-jarige variant ism Educatie - studenten ontvangen zowel een SW en PABO diploma), master opleiding jeugdzorg en het Kenniscentrum Samen Redzaam (7 lectoraten). Enkele van de behaalde resultaten zijn: concretisering van ambities uit het instellingsplan naar de faculteit met specifieke aandacht voor: digitalisering van het onderwijs, doorontwikkeling praktijkgericht onderzoek, studentenwelzijn en leiderschap: succesvol voorbereiden en doorlopen van de Instellingstoets Kwaliteit (ITK); positieve interne audit voor het Kenniscentrum, actieve bijdrage aan sectorplan Hogere Sociale Studies via sectorraad van de Vereniging van Hogescholen: gezamenlijke visie op levenlang ontwikkelen met concrete acties in de tijd. 

Augustus 2011- juli 2017 Hogeschool Leiden – opleidingsmanager Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD) en Cultureel Maatschappelijke Vorming (CMV)

Integraal verantwoordelijk voor beide opleidingen met de volgende resultaten: zorgvuldige en succesvolle afbouw van de opleiding CMV en de deeltijd opleiding MWD, zorgvuldige en succesvolle transitie van de opleidingen MWD en Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) naar de brede opleiding Sociaal Werk (SW); een landelijke ontwikkeling.

Januari 2009-maart 2011 VVOB Brussel – Programmamanager lerarenopleidingen Zambia

Leiding geven aan een multicultureel team van onderwijsadviseurs en ondersteunend personeel en zorgdragen voor de verbinding met het hoofdkantoor in Brussel met de volgende resultaten: stroomlijnen onderwijsvernieuwingen ter verbetering van de kwaliteit van doceren en leren in de lerarenopleiding in Zambia (inclusief e-learning en ICT-integratie); goede verbinding met Ministere van Onderwijs, de ambassades en andere NGO's werkzaam in de onderwijssector in Zambia (35+ partners); initiëren van grassroots projecten en om betrokkenheid en professionalisering van lokale docenten te vergroten en zo meer impact in het onderwijs te realiseren. 

Opleidingen

Promotie onderzoek Universiteit Twente met als onderwerp het erkennen van competentie van immigranten

Doctoraal studie Toegepaste Onderwijskunde met de specialisaties curriculumontwikkeling en ontwikkelingssamenwerking