icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search icon-chevron-process icon-skills icon-knowledge icon-kite icon-education icon-languages icon-tools icon-experience icon-coffee-cup
Werken bij L&D Talents

Theorie van de universiteit toepassen in je werk: hoe doe je dat?

Charlotte

Na het afronden van mijn opleiding startte ik als deelnemer aan het L&D Boost Program. In deze maanden kreeg ik trainingen, tools en vaardigheden aangereikt om mijn consultancy vaardigheden te verbeteren. Ook startte mijn eerste opdracht. Het ontwerpen en ontwikkelen van een e-learning bij Pon (auto-importeur in Leusden).

Expertise

Ontwerpen en ontwikkelen van opleidings- en ontwikkeltrajecten

Onze experts maken het verschil!

Over deze expertise
In deze opdracht kwamen de trainingen uit het L&D Boost Program én mijn opleiding samen
Charlotte / L&D Talents

Als onderwijskundige bij een auto-importeur
Het ontwerpen en ontwikkelen van een e-learning, hoe doe je dat eigenlijk? In deze opdracht kwamen trainingen uit het L&D boost program én mijn opleiding samen. Dit zag ik op verschillende momenten terug. De gevolgde trainingen hielpen bij het bouwen van de e-learning. De onderwijskundige technische aspecten zoals inhoud en opbouw had ik in mijn rugzak vanwege de master. En tot slot het in gesprek gaan met de opdrachtgever, een consultatieve vaardigheid, was langsgekomen binnen de trainingen.

De opdracht bestond uit verschillende fasen. Van brainstormen in de oriëntatiefase tot de werkelijke bouwfase, met alle stappen die daar tussen vallen. De eerste paar fasen voerde ik samen uit met mijn collega Caroline vanuit L&D Talents. Het is fijn om de te kunnen leren van de handigheden en vaardigheden die zij toepast in gesprekken. Binnen deze gesprekken was het doel om de behoefte te achterhalen en de doelgroep te leren kennen. Na deze fasen kwam de ontwikkelfase waarin de gehele e-learning moest worden uitgeschreven. Dit deed ik op basis van bestaande informatie over het onderwerp en informatie uit de gesprekken.

Ik leerde hier om van ‘taaie stof’ van de inhoudsexperts begrijpelijke inhoud te maken, ondersteund met animaties en vragen. Keuzes moesten gemaakt worden over de opbouw, indeling van de onderwerpen, hoeveelheid informatie en bovenal belangrijk: het moet aansluiten bij de doelgroep.

Na een aantal feedback rondes vanuit de opdrachtgever kon ik het product opleveren. De e-learning kon gelijk gebruikt worden door de doelgroep, in dit geval de accountmanagers.  

Theorie en praktijk
Hoe koppel je de theorie aan de praktijk en hoe maak je dus de vertaalslag? De bovenstaande omschreven stappen om dit product te maken, geven antwoord op deze vraag. Dankzij deze stappen sluit het product aan én is het opgebouwd op basis van onderwijskundige principes. Dit zorgt ervoor dat het leerrendement zo hoog mogelijk is, ofwel: dit zorgt voor het hoogst haalbare resultaat. 

Hoe doe je dat. Door een combinatie van de master en de trainingen voelde ik mij zeker genoeg om in de praktijk mijn kennis toe te passen en sturing te geven aan het proces. Het pakken van verantwoordelijkheid binnen dit proces zorgde voor een goede samenwerking met inhoudsexperts en resulteerde in een toepasbaar, concreet product.

Overzicht blogs
Expertise

Ontwerpen en ontwikkelen van opleidings- en ontwikkeltrajecten

Onze experts maken het verschil!

Over deze expertise

De experts van L&D Talents hebben een passie voor leren. Neem contact met ons op!