“Altijd meer leveren dan de opdrachtgever (nog niet) vraagt”
In januari 2022 sloot Robbert Jansen zich aan bij Digital Talents. We stellen onze digital marketing expert, gespecialiseerd in CX en personalisatiemarketing, graag aan je voor. Robbert neemt je mee in zijn achtergrond, passie en toekomstperspectief.
Op en af zelfstandige
“Zo’n vier jaar geleden ben ik terug in de omgeving van Delft gaan wonen. Het voelt als thuiskomen, want het is ook de plek waar ik ben opgegroeid. Mijn zoons Stijn en Julian wonen een aantal dagen per week bij mij. Verder ben ik best sportief. Ik ga graag mountainbiken en wielrennen en doe aan yoga. Het is goed voor mijn lichaam want ik zit erdoor letterlijk lekkerder in mijn vel."
"Wat betreft mijn werkverleden heb ik op en af als zelfstandige of in loondienst gewerkt. De stap om als midlancer bij Digital Talents aan de slag te gaan, is naar mijn idee dan ook een logisch vervolg. Ik studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit met als afstudeerrichting Marketing Management. Al snel ging ik verder in het marcom vakgebied en deed bij mooie bureaus ervaring op.”
Onafhankelijk en verbonden
“Na twee jaar in loondienst bij NN, ging het vorig jaar weer kriebelen. Ik wilde ofwel mijn droombaan vinden of weer als zelfstandige aan de slag. Toen ik door Yorn van Digital Talents werd benaderd, dacht ik ‘dit zou best wel eens het beste van twee werelden kunnen zijn’. Dit voelt voor mij namelijk niet als werken in loondienst. Het is een middenweg met enerzijds de vrijheid en afwisseling door van de ene interim opdracht naar de andere te gaan, anderzijds heb je wel de verbondenheid met je vaste collega’s die je af en toe ziet en waarmee je kunt sparren. Ik blijf dus voor mijn gevoel onafhankelijk, maar wel in verbondenheid."
"De laatste maanden van 2021 werkte ik als zelfstandige in opdracht van de Hartstichting. Ik heb dit project meegenomen en voer nu de opdracht uit onder de vlag van Digital Talents. Daarnaast werk ik aan een interim opdracht bij Kenniscentrum Sport & Bewegen, een onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.”
Maatschappelijke betrokkenheid
“Ik ben nu dus aan de slag voor twee mooie clubs in de maatschappelijke hoek. Dat aspect in een opdracht is iets wat ik meer ambieer voor de toekomst. Ik wil voldoening halen uit mijn werk, en ik denk dat mijn commerciële achtergrond en pragmatische instelling daarbij van meerwaarde kunnen zijn. Soms ga ik bewust iets te snel, met een ingecalculeerd stapje terug, om er vervolgens weer twee vooruit te nemen. Ik heb bepaalde voelsprieten ontwikkeld waardoor ik de juiste mensen intern weet aan te haken, soms ook informeel. Daarmee krijg ik sneller dingen voor elkaar en boek vlug vooruitgang in een project.”
Verdiepen in digital
“Wat betreft marketing ben ik een generalist met een sterke online affiniteit. Ik wil me graag verdiepen in digital; new tech, social, the next big thing. Niet als doel op zich, maar om in te zetten in een geïntegreerd ‘verhaal’ vanuit merk, inzichten en data. Ik schaar dit zelf onder de noemer customer experience op basis van personalisatiemarketing. Digital Talents biedt mij de mogelijkheden mijn expertise zelf in te richten en uit te bouwen.”
Enthousiasme verkoopt
“Al op de middelbare school knipte ik de mooiste advertenties in magazines uit en bewaarde deze. De manier waarop een merk zich presenteert en de doelgroep aan zich weet te binden, is iets wat mij al op jonge leeftijd intrigeerde. Ik krijg er nog altijd veel energie van om de creatieve noot te kraken vanuit het merk, en om vanuit een briefing tot een concept te komen. Door mijn positiviteit krijg ik mensen gemakkelijk mee in mijn creatieve ideeën en plannen. Mijn enthousiasme, proactieve houding en daadkracht zijn mijn voornaamste toegevoegde waarden voor een opdrachtgever. Daarbij probeer ik altijd meer te leveren dan de interim opdracht vraagt, ook dat waarvan je als opdrachtgever nu nog niet weet dat je het nodig hebt.”