icon-youtube

“Bij Digital Talents kan ik meer de diepte in”

Nieuws

Davey van den Hummel expert bij Digital Talents

Campagnes draaien, merken positioneren en strategisch meedenken. Davey van den Hummel ontwikkelde zich de laatste jaren van online marketeer naar een echte allrounder. Onlangs maakte hij de overstap naar Digital Talents. “Ik hoop dat ik aan de slag kan voor opdrachtgevers met maatschappelijke relevantie.”

Davey specialiseerde zich tijdens zijn studie commerciële economie aan de Hogeschool Rotterdam in sportmarketing en -management. Voor een sportliefhebber een perfecte keuze, zegt hij zelf. Toch bleek de sportwereld uiteindelijk te beperkt en wilde hij zich breder ontwikkelen.

Kansen spotten

Hij ging aan de slag bij een drankgroothandel, waar hij verantwoordelijk was voor de webshop en de campagnes voor vijf winkels en een groothandeltak in Zuidwest-Nederland. “Een veelzijdige eerste baan en ik ontdekte dat ik het niet per se in de sportwereld hoefde te zoeken om uitdaging te vinden in mijn werk.”

De laatste jaren werkte Davey bij verschillende marketingbureaus. Hoewel hij vaak als online marketeer begon, realiseerde hij zich gaandeweg dat hij allround marketing leuker vindt. “Ik combineer online marketing graag met traditionele kanalen en put er plezier uit om multichannel campagnes op te zetten. Ook denk ik graag aan de voorkant mee hoe ik mensen effectief kan bereiken. Wat speelt er bij doelgroepen, waar hebben ze behoefte aan en waar zijn ze gevoelig voor? Kansen spotten en een stukje strategie, ik vind het leuk om daar een rol in te spelen.”

Verschillende opdrachtgevers

Die kwaliteiten gaat hij ook inzetten bij Digital Talents. “Hoewel ik ondernemen leuk vind, word ik minder blij van administratie en klantenwerving. Dat is het fijne van Digital Talents. Zij nemen dat stuk van je over, zodat je je volledig kunt richten op de dingen waar je blij van wordt. Bovendien heb je alle vrijheid om voor verschillende opdrachtgevers te werken, terwijl je in vaste dienst bent. Dat werkt voor mij perfect.”

Hij kijkt er ook naar uit om gedurende een periode te werken voor één enkele opdrachtgever. “Bij mijn vorige werkgever moest ik op één dag continu schakelen tussen verschillende klanten. Op zich leuk, want je bent op een gegeven moment van alle markten thuis. Maar het is jammer wanneer je uren voor een bepaalde klant op zijn als je nét een goede kans ziet. Bij Digital Talents kan ik een tijdje volle bak aan de slag voor die ene opdrachtgever, voordat ik weer switch naar een andere opdracht. Ik heb er zin in om meer de diepte in te kunnen gaan.”

Maatschappelijke relevantie

Wat opdrachtgevers betreft, hoopt Davey dat hij aan de slag kan bij organisaties met maatschappelijke relevantie. “Het klinkt misschien cliché, maar ik draag graag mijn steentje bij. Zo heb ik laatst voor een installateur in de bouw campagnes gedraaid. Een technische branche, maar zijn ambitie was wél om de bouw te verduurzamen. Een andere opdrachtgever was een ziekenhuis. Ik vind het mooi als zo’n campagne werkt en goede artsen en verplegers worden geworven. Daar heeft iedereen baat bij.”

Davey zegt dat zijn hart misschien sneller zou moeten gaan kloppen van keiharde conversies, gevulde winkelmandjes en meer afrekenmomenten. Tenslotte heeft hij commerciële economie gestudeerd, zegt hij lachend. Maar social marketing trekt hem toch meer. “Ook daar kun je mooie conversies halen, zoals contactmomenten, kennisoverdracht en bewustwording kweken. Tijdens mijn gesprekken met Digital Talents zag ik al een paar interessante organisaties voorbijkomen. Hopelijk kan ik mezelf daar verder ontwikkelen, terwijl ik tegelijkertijd hen vooruit kan helpen.”