“Als Content Marketeer doe ik wat ik het allerliefste doe!”
Maak kennis met onze kersverse collega, Mahsa Tati. Op 1 juli start Mahsa als Online content marketeer bij Digital Talents. Zij stelt zich graag aan ons voor!
“Leren impact maken, dat was de reden waarom ik graag de opleiding Communicatie Management aan Hogeschool Utrecht wilde volgen. Na het eerste jaar heb ik de keuze gemaakt om duaal te studeren. Dit houdt in dat je -om en om- een half jaar naar school gaat en vervolgens een half jaar werkervaring opdoet in de praktijk. Zo heb ik tijdens mijn studie bij vier verschillende bedrijven aan verschillende projecten kunnen werken. Iedere opdrachtgever bod me een baan aan, maar mijn missie was het succesvol afronden van mijn opleiding. Daarna had ik binnen no-time een baan (dacht ik)!"
"Eenmaal afgestudeerd had de economische crisis zijn diepste punt bereikt, waardoor het onmogelijk was om een hbo-baan binnen de marketing & communicatie te vinden. Stilzitten was niet mijn ding, dan maar iets anders. Zo kwam ik bij een luxe parfumeriewinkel terecht, waar ik de kans kreeg om als vervangend manager en verkoopcoach trainingen te geven. Hoewel ik het een leuke baan vond, was dat niet mijn passie.”
“Toen ik een relatie kreeg met Armin (red: Armin Arabshahi, Testexpert bij QoppoConsult) stimuleerde hij mij om het roer om te gooien: hij vond het zonde dat ik niets met mijn studie deed. Via-via kwam ik terecht bij een bureau op het gebied van marketing en communicatie, in de Achterhoek. Via hen ging ik aan de slag bij Bod’or, waar ik de kans kreeg om mijn eigen functie te bouwen als marketing en communicatie specialist. Omdat er geen plan, strategie en richtlijnen waren, kon ik mijn lol op. Het was een afwisselende rol, waarin ik het merk positioneerde, aan de slag ging met campagnes, de vormgeving van verpakkingen en het optimaliseren van de websites in diverse talen en organiseren van (online) events.”
“Binnen een half jaar liep alles op rolletjes en dacht ik: ik zit op het juiste spoor, van dit werk krijg ik energie. Met name de werkzaamheden rondom online marketing spreken mij aan. Als je impact wilt maken, is goede content onmisbaar. Je moet weten wát je wilt vertellen, op welk moment en via welk kanaal. Je wilt niet iets posten om te posten: het komt uit de kernboodschap van de bedrijfsstrategie. Afgelopen jaar heb ik de post hbo content marketing en content strategie afgerond, wat mij een nog betere basis gaf als Content Marketeer.”
“Ik overwoog vervolgens om aan de slag te gaan als freelancer, maar vond dat toch een spannende stap”, vertelt Mahsa. “Mijn vriend -en toekomstige man, want we gaan in augustus trouwen- werkt bij QoppoConsult, wat ook onderdeel is van The Human Network. Ik heb vaak gezegd: ik zou graag bij zo’n soort organisatie willen werken, de vrijheid, afwisseling in projecten en de diversiteit in de organisaties waar je terecht komt. Maar helaas, binnen The Human Netwerk was er nog geen bedrijf in dat aandachtsgebied."
"Toen we een keer ’s avonds op de bank zaten, zei Armin: “Kijk hier dan. Bij The Human Network is er een nieuwe start up en zij specialiseren zich in online marketing. Het klonk mij als muziek in de oren. Ik zocht de volgende dag contact met Business Manager Yorn en zo is het balletje gaan rollen. Yorn hoefde mij trouwens niets te vertellen over The Human Network en het midlance-model, want dat ken ik natuurlijk van A tot Z, via Armin.”
“Het leuke is dat ik 9 juli meteen met mijn eerste interim opdracht bij de Rabobank start, waar ik een zwangerschapsverlof ga vervangen. Inhoudelijk weet ik nog niet veel over de taken, maar ik heb er nu al veel zin in. Ik ga doen wat ik het allerliefste doe en ben tevreden als ik mijn eerste opdracht eind december goed en succesvol heb afgerond.”
Overzicht nieuws