"Nieuwe kansen komen altijd op je pad"
Thomas Morselt versterkt vanaf februari 2023 het midlancer-team van Digital Talents. De 39-jarige geboren Tukker is altijd bezig met vernieuwen en hoopt bij DT zijn kennis en vaardigheden als Digital Marketeer maximaal te kunnen benutten. “De meeste voldoening haal ik uit het aanbrengen van vernieuwing in marketing en bedrijfsprocessen om bedrijven beter te laten presteren.”
Hoe Thomas zichzelf zou omschrijven? “Als iemand die een kick krijgt van innovaties, dingen die nog niet eerder zijn gedaan en waarmee je nieuwe kansen creëert. Ik zoek de innovatie met name in de tech-hoek. Vernieuwing is de rode draad in mijn carrière.”
Digitaal Strateeg
Die carrière begon na zijn bachelor Commerciële Economie, gevolgd door een master Marketing en Communicatie. In 2009 ging hij aan de slag als e-mailmarketeer bij een bureau voor digitale marketing, met succes. Hij groeide door naar de functie van Digitaal Strateeg, waar hij zich op een meer strategisch niveau ging bezighouden met digital marketing voor opdrachtegvers als Siemens, BP, FreeBees en Topicus.
Luchthavens
In 2017 trad hij in dienst als Digital Marketer bij een grote horecaexploitant op vliegvelden en treinstations over de hele wereld, waar hij de afdeling Global Marketing adviseerde en begeleidde op het gebied van social media, reviews, online advertising en contentmarketing. Daarnaast hield hij zich bezig met de digitalisering van winkels op internationale luchthavens. Een van de hoogtepunten was het bedenken, ontwikkelen en uitrollen van een service waarmee vliegreizigers bij de gate eten, drinken konden laten bezorgen via een app. Thomas: “Het was een goede test, waarbij veel stakeholders betrokken waren, om innovatie en digitalisering op de kaart te zetten binnen een grote corporate organisatie.”
Digitaliseren reclamefoldermarkt
Thomas stapte over naar WePublish, een softwarebedrijf dat technologie levert aan retailers voor het digitaliseren van hun reclamefolders. Als hoofd Marketing en Innovatie werd hij verantwoordelijk voor nieuwe proposities op het gebied van data publishing binnen digitale reclamefolder, iets wat op dat moment nog niet bestond in de markt. “Ik bedacht en ontwikkelde met mijn team een SaaS-propositie voor het analyseren en optimaliseren van gedigitaliseerde reclamefolders. Hierdoor konden onze opdrachtgevers de conversie van hun reclamefolders optimaliseren. Het leverde ons veel nieuwe opdrachtgevers op.”
Autonomie en vrijheid
Na vijf jaar succesvol innoveren bij WePublish was het tijd voor een andere uitdaging. Thomas: “De meeste voldoening haal ik uit het aanbrengen van vernieuwing in marketing en bedrijfsprocessen om bedrijven beter te laten presteren.” Even dacht hij aan een vervolg als ZZP’er, maar hij besloot dat dit een te grote stap was. “Ik hecht veel waarde aan autonomie en vrijheid. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik word uitgedaagd, initiatief kan nemen en mijn kennis en ervaring maximaal kan benutten. Tegelijkertijd draag ik ook verantwoordelijkheid voor mijn gezin en voelde het volledig voor mezelf beginnen toch als een te groot risico.”
Meer zekerheden
Linda Nalis, een vriendin van een goede vriend, bracht hem op het spoor van Digital Talents. “Zij zat een half jaar geleden in precies hetzelfde schuitje en werkte nu met veel plezier als midlancer bij DT. Op haar advies nam ik contact op met Yorn, de Business Manager.” Na een paar prettige gesprekken was Thomas overtuigd. “Aan de ene kant heeft een midlancer de autonomie, de vrijheid en het ondernemerschap waarnaar ik op zoek ben. Aan de andere kant krijg je veel meer zekerheden dan als ZZP’er.”
Nieuwe ideeën
Ook het feit dat Digital Talents onderdeel is van het grotere geheel van The Human Network spreekt hem aan. “The Human Network beschikt over een grote, divers samengestelde klantportefeuille. Je maakt als midlancer deel uit van een groter netwerk waarbinnen ruimte en mogelijkheid is om samen te werken en te sparren met experts van buiten je eigen vakgebied. In een inspirerende omgeving komen nieuwe kansen altijd op je pad, en laat dat nou precies zijn waarnaar ik op zoek ben.”