“Mijn kracht is om over specialisaties heen te kijken en ze met elkaar te verbinden”
Sinds 1 september is Floor Denekamp een nieuwe marketinguitdaging aangegaan bij Digital Talents. Nadat ze haar werkzaamheden bij DPG Media heeft afgerond en heeft genoten van een lange vrije zomer start ze nu vol energie als nieuwe collega bij het bedrijf.
Van marketeer naar Marketing Director
Floor leert het marketingvak goed kennen bij uitgeverij Young en Connected. In de 8 jaar dat ze daar werkt, groeit ze door van marketeer naar marketing director en is ze eindverantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten, inclusief het aansturen van het marketingteam. “In de uitgeefwereld zie je direct het resultaat van je inspanningen. Je bedenkt een campagne, zet deze live en ziet meteen wat het oplevert. Dat vind ik leuk.”
In 2022 worden de merken Kidsweek en Samsam overgenomen door DPG Media. Het afgelopen jaar is Floor daarom druk bezig geweest met deze overname. Ze hield zich bezig met praktische zaken rondom de integratie van beide merken, maar ontwikkelde ook de strategische richtingen voor de toekomst.
Nieuwe stap
Na de afronding van het overnametraject breekt het moment aan om na te denken over haar volgende stap. Als ze Yorn, de Business Manager van Digital Talents tegenkomt, besluit ze een kennismakingsgesprek te voeren. Ze neemt de beslissing om een nieuw pad in te slaan bij Digital Talents. “Dit is een mooie manier om te kijken wat er nog meer is. Door verschillende opdrachten uit te voeren, kan ik ontdekken wat ik nog meer wil bereiken in mijn vakgebied.”
Best of both worlds
“Het midlancen biedt veel kansen en structuur. Het geeft je vrijheid en de mogelijkheid om bij veel bedrijven binnen te kijken. Maar je hebt niet de administratieve rompslomp die je als freelancer hebt. Een ander nadeel van freelancen vind ik dat je niet echt onderdeel bent van een bedrijf of een team. Maar als midlancer heb je dat wel. The best of both worlds dus.”
Verbinden van specialisten
De interesse van Floor ligt vooral op het gebied van branding. “Ik vind het leuk om na te denken over het strategische aspect van merkontwikkeling. Waar sta je voor, welke boodschap wil je uitdragen en hoe vertaal je dat naar verschillende specialisten. Tegenwoordig zijn er veel specialismen binnen marketing. Wat ik vaak mis, is de schakel tussen al die specialisten. Je wilt dat de boodschap die bij afdeling A wordt bedacht, ook bij afdeling B en C wordt doorgevoerd, zodat je met een eenduidig verhaal naar buiten treedt. Daar ligt mijn kracht: over de specialisten heen kijken en ze met elkaar verbinden.”
Marketing draait uiteindelijk om de klant, vindt Floor. ”Ik vind het heel belangrijk dat je als bedrijf je verhaal goed naar buiten brengt. Goed luisteren naar de klant is hierbij essentieel. Veel bedrijven denken nog te veel vanuit zichzelf. Maar de wisselwerking tussen je aanbod en de wensen van de klant is cruciaal. Hier zie ik een belangrijke rol weggelegd voor marketing.”