icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search icon-chevron-process icon-skills icon-knowledge icon-kite icon-education icon-languages icon-tools icon-experience icon-coffee-cup
Werken bij Project and Change Talents
Nieuws 24/10/2024

‘’Project & Change Talents helpt me bij het vinden van opdrachten die echt bij mij passen’’

Marlies van Drimmelen, expert bij Project & Change Talents

Op 1 september jl. is Marlies gestart als PMO Expert bij Project & Change Talents. Ze heeft een veelzijdige achtergrond, met een lange carrière bij KLM e-commerce en vijf jaar ervaring als zelfstandig ondernemer. Ook runde ze onder andere een desembakkerij. Uit al deze ervaringen heeft ze brede kennis en waardevolle inzichten opgedaan, die ze graag inzet bij haar opdrachtgevers.

Een carrière van klantgerichte innovatie

Marlies’ carrière begon bij KLM Nederland, waar ze na een periode als Management Assistente de overstap maakte naar KLM e-commerce op het hoofdkantoor in Amstelveen. “E-commerce stond toen nog in de kinderschoenen; de hele afdeling bestond uit slechts dertien personen. Het was echt pionieren. Ik werkte aan de eerste e-bookingtool en een vernieuwd KLM.com. De jaren daarna was ik steeds actief op het snijvlak van business en IT, met een sterke focus op het verbeteren van de klantervaring. Samen met mijn team optimaliseerde ik nieuwe digitale producten, zoals online check-in, kiosken en de mobiele website. Deze worden nog steeds gebruikt. De laatste jaren coördineerde ik in de KLM Digitale Studio het gehele designproces voor innovatieve oplossingen.”

Na 24 jaar in de luchtvaart te hebben gewerkt, besloot Marlies dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Ze nam vier maanden vrij en volgde vanuit haar hobby een opleiding tot boulanger. “Elke dag kwam ik thuis met zo'n dertig broden, die ik uitdeelde in de buurt. Het enthousiasme voor ambachtelijk desembrood bleek groot. Zonder het te beseffen had ik al snel een vaste klantenkring opgebouwd die mijn brood niet meer kon missen. Het leek me leuk om daarin te voorzien door op bestelling te gaan bakken. Mijn man bouwde een bakkerij in onze garage, en vlak voor de coronapandemie opende ik mijn deuren. Tijdens de pandemie nam de vraag naar brood enorm toe en explodeerde mijn bestellijst. Ik ontdekte hoe leuk en effectief het was om te werken aan efficiëntere werkprocessen; en dat ik daar goed in was.”

Transformatie van ondernemer naar PMO Expert

Ondanks het succes besloot Marlies na twee fysiek zware jaren haar bakkerij te sluiten. Ze ging als zzp’er aan de slag met PMO-opdrachten bij diverse opdrachtgevers. "Ik ondersteunde en adviseerde bij het inrichten van backoffices, projectmatig werken en diverse procesverbeteringen. Met veel enthousiasme faciliteerde ik samenwerkingssessies, introduceerde ik Scrum en verbeterde ik het documentenbeheer. Hierbij zorgde ik voor de implementatie van de benodigde structuur. Als PMO’er combineer ik mijn ervaring in projectmanagement met mijn proactieve karakter, en het talent om te verbinden, organiseren en optimaliseren.” Het werk als PMO’er beviel Marlies zo goed, dat ze zich hierin verder wilde ontwikkelen.  

Haar echtgenoot, die bij Digital Talents werkt, maakte haar attent op Project & Change Talents. “Na mijn eerste gesprek was ik meteen enthousiast. Project & Change Talents helpt me bij het vinden van interessante opdrachten die echt bij mij passen. Dankzij hun netwerk kom ik bij opdrachtgevers waar ik als zelfstandige moeilijker binnenkwam. Daarnaast is het fijn om weer deel uit te maken van een team, met collega's om mee te sparren. Midlancen biedt voor mij de perfecte balans tussen vrijheid en zekerheid. Ik behoud mijn zelfstandigheid doordat ik mijn eigen opdrachten kan kiezen, maar krijg ook de ondersteuning van Project & Change Talents op het gebied van acquisitie, facturatie en opleidingen.”

PMO Expert in een dynamische omgeving

Marlies is inmiddels gestart met haar eerste interim-opdracht als PMO’er bij het CIZ. “Ik ondersteun het programma ‘Vernieuwing ICT’. Dit houdt in dat ik planningen en rapportages opstel, bijeenkomsten organiseer en documentatie beheer. Daarnaast optimaliseer ik processen en behoud ik het overzicht. Het is een dynamische omgeving waarin ik als spin in het web functioneer, wat perfect bij me past. Ik hou van diversiteit in mijn werk en van continue beweging en ontwikkeling. Als het te veel een beheerorganisatie wordt, vind ik het minder interessant. Zolang ik kan bijdragen aan verbetering en verandering, voel ik me helemaal op mijn plek.”

Overzicht nieuws

Benieuwd wat onze experts voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op!