Wat als de concurrent dat nou kopieert?
Als organisatie wil je graag uniek zijn. Je wil jezelf immers onderscheiden om voor jouw specifieke doelgroep aantrekkelijker te zijn dan de concurrent. Dat geldt voor de opdrachtgevers en ook voor de arbeidsmarkt.
Het probleem is natuurlijk dat de concurrent heel gemakkelijk jouw unieke eigenschap kan kopiëren. En dan… ben je niet meer uniek.
Gelukkig blijkt dat in de praktijk mee te vallen. De meeste organisaties hebben een combinatie van wel zes bijzondere eigenschappen. Het lukt de concurrent heus wel om er eentje te kopiëren. Maar alle zes in hun onderlinge samenhang: dat is veel te moeilijk.
Zo hebben wij al vijfentwintig jaar het midlance-concept dat menig concurrent kopieert (vaak in een iets minder mooie versie). Daar zijn we helemaal niet bang voor. Wij zijn inmiddels al lang bezig met de andere onderdelen zoals kwalitatief hoogstaande Business Managers, betere opleidingsmogelijkheden, meer autonomie (en geen hiërarchie) en het goed laten aansluiten van opdrachten op de wensen van experts.
Daarin zijn we niet uniek. Iedere organisatie die een beetje voorop loopt weet dat de concurrent een stukje zal kopiëren, maar is al lang bezig met de andere onderdelen. Zo worden we allemaal beter.
Overzicht blogs