Werken op afstand: Jorrit van PlusTalent op zijn thuiswerkplek
Welkom op de thuiswerkplek van Jorrit Rehorst, Business Manager van PlusTalent Onderwijs Management. Jorrit en zijn gezin zijn vroege vogels en houden ook nu dat ritme aan. “We starten de dag -uiteraard gekleed- met een ontbijt en gaan dan aan tafel aan de slag met huiswerk, weektaken, mails en calls. In dat laatste geval ren ik soms naar boven -dan verkas ik naar één van de bureau’s van mijn kinderen - en hoef ik alleen maar even te switchen naar een ander Wifi-netwerk. Of ik spaar ze op en ga een eind wandelen en bellen.”
Hoewel het leven zich logischerwijs voornamelijk ín huize Rehorst afspeelt is het belangrijk om in beweging te blijven. “We hebben een tuin en wonen aan een boomgaard, dus er zijn genoeg mogelijkheden. De kinderen gaan voetballen of trampolinespringen en zelf ga ik aan het eind van de dag hardlopen of spring ik op de racefiets. Sporten is echt mijn hobby en je kunt er je hoofd mee leegmaken.”
Jorrit -relatief nieuw in zijn functie- kijkt terug op een bijzondere eerste werkmaand. “De eerste weken waren heel leuk. Ik ben half Nederland rondgereden, om kennis te maken met onze experts, maar nu ziet de wereld er ineens heel anders uit.” Met collega Lisette heeft hij meerdere malen per dag digitaal contact, “ze is een grote steun met veel ervaring waar ik alles mee kan afstemmen”. Samen hebben zij korte lijntjes met hun opdrachtgevers, het team van interim-managers en met collega’s van andere bedrijven onder de koepel van House of Talents.
“We brainstormen over initiatieven die we gezamenlijk kunnen oppakken, om onze kennis op een andere manier aan te reiken. Met TriamFloat hebben we bijvoorbeeld een Lerend Spreekuur (op Afstand) gelanceerd en ook bekijken we de mogelijkheden van webinars.”
Jorrit vervolgt: “Docenten lopen in deze tijd tegen allerhande vraagstukken aan. Door het online lesgeven kijk je letterlijk in de woonkamer van de student. Wat doe je als die situatie niet ideaal is om les te volgen? Of dat een student skypet deelneemt aan de les terwijl hij over straat loopt: hoe ga je met dit soort situaties om? Het zijn naast didactische ook pedagogische vraagstukken, waardoor niet alleen de rol van de docent verandert, maar ook die van de interim-manager.: Samen bepalen hoe je hier mee omgaat, een soort van crisis- of verandermanagement moet de interim-manager ook eigen zijn in dat soort nieuwe situaties.”
Als hij over zijn team praat, hoor je duidelijk een gevoel van trots. “Er zit zo verschrikkelijk veel ervaring in onze groep experts. Deze mensen hebben alles al een keer gezien en meegemaakt binnen onderwijs en laten zich echt niet gek maken. Ze hebben een enorm analytisch vermogen en brengen direct rust in organisaties. Zij stralen uit dat het sowieso wel goed komt en die houding heb je -zeker in deze tijd- hard nodig en wordt enorm gewaardeerd door docenten en andere collega’s. Ik vind dat écht onderscheidend in onze dienstverlening. Het is trouwens ook leuk om te vertellen dat een aantal van onze interim-managers zijn begonnen zijn met bloggen: zij delen hierin wat er speelt in hun vak, waar zij tegenaan lopen en welke methodes goed werken. Lees bijvoorbeeld de bijdrages van Marianne, Ageeth en Gerard.”
Overzicht nieuws