Sentiment analyse en categoriseren met Google NLP
Tegenwoordig gaat alles digitaal. Als iets niet via je mobiel kan worden geregeld, is het al snel lastig. Klantcontact gaat veelal via de app, via contactformulieren op de website of gewoon via e-mail. Je kan ondersteunen op diverse manieren. De sky is the limit, chatbots, chatten met medewerkers, wizards etc etc. Soms wil je als gebruiker gewoon simpelweg een standaard webformulier invullen, of gewoon een simpele e-mail sturen. Dit kan veel werk opleveren voor de backoffice. Al de binnenkomende formulieren en mail moeten worden gelezen en verwerkt
Zou het niet handig zijn wanneer er een automatische analyse en categorisering plaatsvindt voordat het bij een medewerker belandt? Met de Natural Language Processing (NLP) van Google’s Natural Language API kan je zeer eenvoudig binnenkomende tekst categoriseren en het sentiment analyseren. Met deze gegevens zou je al direct het binnenkomend klantcontact kunnen routeren naar de juiste afdeling of persoon, en kunnen verrijken met de juiste tags om de backoffice medewerker te kunnen ondersteunen.
Geen reacties
Geef jouw mening
Reactie plaatsenReactie toevoegen