Nieuwe stagiaire Florine: "Ik voelde me direct thuis bij Dev Talents"
Deze week mogen we een enthousiaste en leergierige stagiaire verwelkomen bij ons team: Florine van Brenk. Zij gaat aan de slag met de marketing en communicatie van Dev Talents. Welkom Florine!
Hi Florine, kun je meer vertellen over jouw achtergrond?
“Ik ben Florine, 21 jaar oud, opgegroeid in Nieuwegein. Ik ben een fanatieke en sportieve meid, ik zit namelijk op dit moment op hockey en tennis. Verder houd ik van reizen: vroeger ging ik elk jaar wel een keertje naar Engeland, op wintersport en twee keer op zomervakantie. Voordeel van gescheiden ouders. ?
Daarnaast is mijn familie erg ondernemend, veel familieleden hebben een eigen bedrijf. Grappig feitje: het bedrijf dat schoonmaakt in het pand van House of Talents is van mijn oom.
Ik heb de Havo op het Cals college in Nieuwegein gehaald, met ook een extra vak genaamd U-talent. Dit is een extra bètavak, waarin ik iedere zeven weken met een project bezig was van een vak en deze uiteindelijk presenteerde op een beurs. Na de Havo heb ik de studie Business Management gedaan. Ik vond het een grote stap van Havo naar HBO, waardoor ik het helaas niet haalde. Wel vond ik marketing erg interessant en ben toen uitgekomen op de studie Commerciële Economie.
Ik heb al eerder stage gelopen bij een offline promotiebedrijf, waarbij ik verantwoordelijk was voor de planning. Ook heb ik voor het GrachtenAtelier een marketingcommunicatiestrategie gemaakt. De kennis die ik hier heb opgedaan neem ik mee naar mijn stage bij Dev Talents.”
Waarom heb je passie voor Marketing & Communicatie?
“Ik vind het erg interessant hoe marketing werkt. In het eerste jaar kreeg ik les over hoe een supermarkt is ingedeeld. Hier zitten allerlei marketing trucs in zoals kleuren en geuren om zo mensen te activeren tot aankopen. Mensen activeren tot het doen van een aankoop en waarom ze overgaan tot een aankoop vind ik dus heel erg interessant.”
Wat trekt jou aan bij Dev Talents?
“Vooral de mensen die er werken en hoe de organisatie eruit ziet. Ik voelde me namelijk na het eerste gesprek al helemaal thuis en op me gemak. Ook vind ik het leuk om zoveel mensen met een andere expertise in een pand te zien, waardoor je van iedereen wat kan leren.
Tot slot vond ik het fijn dat er een duidelijke opdracht lag die mij erg aansprak. Ik hoop hierdoor ook echt wat te kunnen betekenen voor Dev Talents.”
Wat is jouw motto?
“Mijn motto is: Just do it. Ik heb geleerd dat niet iedereen het meteen goed kan doen en dat je juist door fouten te maken het meeste leert. Daarvoor zit je ook op school.”
Wat zou je hier willen leren?
“Ik zou graag de dingen die ik op school heb geleerd nu echt willen toepassen in de praktijk. Dat ik op het einde mijn eigen strategie kan uitvoeren en dat zelfstandig kan aanpakken.”
Waar kijk je het meest naar uit?
“Ik kijk uit naar wat ik uiteindelijk tegenkom in mijn eindadvies. Ik ben erg benieuwd naar hoe mijn strategie in praktijk kan worden gebracht. Ook vind ik het erg leuk om naar trends te kijken binnen marketing en hoe ik dat kan vertalen naar acties die ik kan inzetten voor Dev Talents. Vooral nu de wereld zo aan het veranderen is.”
Overzicht nieuws