“Jij wordt in je kracht gezet en mag de dingen doen waar je goed in bent”
Na zijn opleiding Commerciële Economie studeerde Peter van Voornveld verder af op het gebied van Marketing Intelligence. De focus lag daarbij op het kwantificeren van de impact van marketing. Gaandeweg is hij tijdens zijn carrière het datalandschap ingerold. Sinds 1 november is hij werkzaam bij Data Talents als Business Intelligence Consultant. Maak kennis met onze nieuwe collega Peter.
Data met impact
“Ik heb in het verleden voor diverse bedrijven gewerkt op het gebied van data science”, vertelt Peter. “Zo ook als BI Consultant. De vraag is echter vaak wat er met die data gebeurd. We hebben inzicht, maar hoe kunnen we daarmee beter presteren, efficiënter of meer geautomatiseerd werken? Het geven van advies aan de hand van de verkregen data vind ik het leukst om te doen.” De keuze voor Data Talents wist Peter snel te maken toen hij eenmaal op zoek ging naar een nieuwe uitdaging. In deze functie vindt hij exact wat hij zocht. “Het bedrijf bestaat al lang, ze hebben een goede naam en weten precies wat ze doen. Het is een solide werkgever waarbij de kwaliteit geborgd is. Daarnaast hebben de collega’s bij Data Talents veel kennis en ervaring, dat is prettig om mee samen te werken.” Ook het Midlance principe was één van de redenen voor Peter om voor Data Talents te kiezen. “Het biedt veel meer flexibiliteit. Zolang je het goed plant met de opdrachtgever, kun je langere vakanties plannen dan wanneer je ergens in een vast dienstverband zit. Dat is toch ideaal? Ook helpen ze met trainingen als je daar behoefte aan hebt. En er wordt veel administratief werk van je bordje afgenomen. Jij wordt in je kracht gezet en mag de dingen doen waar je goed in bent. En dat is precies wat ik zocht.”
Impact kwantificeren
Sinds 1 november kon Peter direct aan de slag bij de NS. Daar werkt hij nu als data expert in het abonnementen team. “Als team dragen wij de verantwoordelijkheid om de flex abonnementen van de NS binnen Nederland bekend te maken”, legt Peter uit. “We hebben als doelstelling nieuwe abonnementhouders binnen te halen en voeren daar diverse marketing campagnes voor uit. Ik kwantificeer de impact van deze campagnes aan de hand van data. Hoe goed doet de campagne het? Moeten we iets aanpassen om het beter te doen? In een marketingachtige functie als dit voel ik me goed op mijn plek. Ik heb veel te maken met de marketeers en het reilen en zeilen van de dag. Daarbij ben ik ontzettend blij met het team, ze hebben mij er echt in opgenomen. We hebben al een aantal gezellige uitjes gehad met elkaar. Ik vind het belangrijk om het ook leuk met elkaar te hebben en zo af en toe een drankje te drinken. Voor mij is het meer dan alleen werk.” Ook heeft hij bij de NS soms contact met collega’s van Data Talents. “Er zitten meer collega’s van Data Talents in opdracht bij NS. Met een aantal collega’s die ik van de kerstborrel ken, hebben we nu een aantal keer samen geluncht. Het is leuk dat dat ook kan.”
Nieuwe inzichten
“Wat ik het leukst vind aan mijn vak?”, zegt Peter vragend. “Het vinden van nieuwe inzichten en je daar een beetje in verliezen, dat vind ik heerlijk om te doen. Maar ook het sociale component, ik ben echt een mensen-mens. Door de juiste vragen te stellen, kom je er achter wat de business wilt weten. Mezelf middenin de business, marketing en data bevinden en daarmee zorgen dat de business de resultaten krijgt waar ze naar op zoek zijn, dat vind ik heel prettig. Je ziet dan de impact en gaat in gesprek met mensen die het gevoel hebben begrepen te worden. Dat is iets wat ik al vanuit mijn opleiding heb meegekregen en daar kan ik nu mooi de diepte mee in gaan. Ik hou ervan om mensen te enthousiasmeren en om als team de energie ergens in te steken, iets op te leveren en dat te vieren. Daar ligt echt mijn kracht. Daarnaast ben ik ondernemend van aard. Ik wil blijven presteren en mijn kennisniveau onderhouden. Door mijn automatische drive om continu te verbeteren en naar mezelf in de spiegel te kijken, lever ik wat ik moet leveren. Dat triggert mij om constant ‘aan’ te staan, en dat heb ik nodig in mijn werk.”
Overzicht nieuws